Odświeżona strona Fundacji

Stworzona wiosną 2019 roku witryna bardzo szybko dla zespołu redakcyjnego stawała się coraz trudniejsza w obsłudze, a najlepsze z rozwiązań szybko traciły na przydatności. Początkowe założenia, że strona będzie jedynie wizytówką Fundacji szybko uległy zmianie.

W listopadzie została podjęta decyzja, że strona będzie odświeżona, a jej redaktorzy otrzymają lepsze narzędzia do administrowania treścią. Poza rolą informacyjną o podejmowanych działaniach witryna ma też zachęcać do adopcji przygarniętych zwierząt. Każdy zwierzak już miał swoje miejsce, był starannie opisany, a całość wzbogacona galerią, jednakże wprowadzanie jak i późniejsza administracja sprawiała problemy. Aktualizacja treści była zatem dynamiczna.

Klasyczne wpisy trzeba była zastąpić czymś nowym, dlatego wybór padł na rozwiązania stosowane w sklepach internetowych. Ponieważ w tym samym czasie zajmowałem się inną witryną e-commerce uznałem, że to dobry moment na testy dla Fundacji. Szukanie synonimów dla „produkt”, „koszyk” było bardzo ciekawym wyzwaniem podczas dostosowywania aplikacji.

Idea była prosta: dodawanie podopiecznych w wygodny sposób, przypisanie im ważnych atrybutów, kategorii i łatwe zarządzanie, uporządkowanie informacji dodatkowych i kilka innych.

Fundacja Pet Patrol Rybnik

W miarę wprowadzania kolejnych ulepszeń całość wymagała przebudowy. Zmiany były na tyle daleko idące, że w końcu strona została na kilka dni wyłączona, a gdy już nabrała kształtu i funkcjonalności można było dodawać treść, w większości od nowa.

Cechą charakterystyczną jest nieustanny rozwój tej witryny, dalsze szukanie rozwiązań, większe lub mniejsze edycje elementów. Mam nadzieję, że ewolucja tego projektu i zdobywane doświadczenie doprowadzi witrynę do momentu osiągnięcia najlepszej funkcjonalności: zarówno dla jej redaktorów jak i odwiedzających.

Może Ci się również spodoba